Eixida 1er ESO al Jaciment Ana de Cinctorres

Comparte en: Facebook Twitter

L’alumnat de 1er d’ESO de l’IES La Plana han anat les darreres setmanes al jaciment paleontològic de Cinctorres.

Jaciment Ana

Jaciment descobert al 1998, per Ramón Ortí. En maig del 2002 es va realitzar la primera campanya d’excavacions, i posteriorment s’han fet més excavacions fins al 2015 on s’han recuperat un total de 930 fòssils de l’època mesozoica de la comarca.

L’alumnat de 1º ESO de l’IES La Plana acompanyat pel professorat del departament de Biologia i Geologia, han aprofitat les particularitats dels jaciment per estudiar la importància del registre fòssil, i com aquestes troballes donen fruit científics, culturals i patrimonials a la comarca de Els Ports.

Què hem fet?

Durant la visita els alumnes han fet una DinoRuta gràcies a la guía Carmen del poble de Cinctorres, així hem fet tres parades:

1. Jaciment ANA on hem observat com treballen els paleontòlegs, els fòssils que s’han trobat en les últimes campanyes.

2. Visita al museu Dinomania, al Palau Casa dels Santjoans, on observem la col·lecció museugràfica de peces paleontològiques procedents del jaciment, on destaquem els fòssils d’ornitòpodes i titanosauriformes.

Dins del museu hi ha un zona on l’alumnat aprén la metodología seguida en la preparació i l’estudi dels fòssils de dinosaure.

1. Finalment, es veu un vídeo de la cultura i tradició del poble de Cinctorres i finalment temps d’esbarjo i coneixement de l’entorn.